Önce 600 bin araçlık dev geri çağırma, şimdi de hidrojen iptali: Peugeot ve Citroën’in çatı şirketinde neler oluyor?

Stellantis, Hidrojenle Çalışan Ticari Araç Üretme Planlarından Vazgeçti

Peugeot ve Citroën gibi markaların çatı şirketi olan Stellantis, hidrojenle çalışan ticari araç üretme planlarından vazgeçtiğini duyurdu.

Grup, güvenilir bir pazar ve kârlılık beklentisi görmediği bu teknolojinin, mevcut hedefleriyle uyuşmadığını belirterek hidrojen programını sonlandırdı. Stellantis, 16 Temmuz’da yaptığı açıklamayla, Fransa ve Polonya’daki tesislerde başlaması planlanan hidrojenli ticari araçların seri üretiminin gerçekleşmeyeceğini açıkladı.

Avrupa Operasyon Direktörü Jean-Philippe Imparato, “Hidrojen pazarı, orta vadede ekonomik kârlılık beklentisi olmayan niş bir segment olmaya devam ediyor” diyerek kararın arkasındaki temel nedeni özetledi.

Stellantis, bu stratejik geri adımın gerekçelerini yetersiz yakıt ikmal ağı, aşırı yüksek geliştirme maliyetleri, yetersiz siyasi ve endüstriyel destek, hidrojen üretiminin hâlâ fosil yakıtlara dayanması gibi sebeplerle açıkladı.

Grup, önceliğini yeniden tamamen bataryalı elektrikli ve plug-in hibrit modellere kaydırarak, hidrojen programından çekildi.

Stellantis’in bu kararı, Michelin ve Forvia ile kurduğu ortak girişim Symbio’nun geleceğini de belirsizliğe sürükledi. Şirket, ortaklarıyla ekonomik durumun etkilerini değerlendirmek üzere görüşmelerin devam ettiğini belirtti.

Bu stratejik geri adım, Stellantis’in acil kârlılık hedefleri ile iklim değişikliğiyle mücadele arasındaki dengeyi sağlama çabalarının bir parçası olarak değerlendiriliyor.

Grubun, Peugeot, Citroën, Fiat ve Opel markalarını etkileyen bir geri çağırma sürecinin ardından aldığı bu karar, şirketin teknik ve endüstriyel açıdan zorlu bir dönemden geçtiğini gösteriyor.

Related Posts

6G destekli otonom arabalar ve IHA’lar geliyor

AstaZero, bağlantılı araçlar için dünyanın en gelişmiş test sahasını tanıttı. Bu hamle, 6G teknolojisiyle çalışan geleceğe yönelik iddialı bir adım olarak dikkat çekiyor.

Bir zamanların efsane telefon markası geri dönüyor!

90’lı ve 2000’li yıllara damgasını vuran Nokia, telefon pazarına dönüş sinyalini verdi.

Elon Musk’tan yeni sürpriz: Grok’un özel sürümü Baby Grok geliyor!

Elon Musk, çocuklar için özel olarak geliştirilen yapay zeka sohbet robotu Baby Grok’u duyurdu. Güvenli içerik ve eğitim odaklı bu yeni versiyon neler sunacak?

TÜİK verileri: Bu illerde motosiklet sayısı otomobilleri geçti

Türkiye’de haziran ayı itibarıyla 6 milyon 659 bin 418 ile rekor düzeye ulaşan trafiğe kayıtlı motosiklet sayısı Aydın, Kilis, Manisa, Muğla, Şanlıurfa ve Iğdır’da otomobil sayısını geçti.

Tennocon’da Warframe ve Soulframe rüzgârı

Kanadalı oyun firması Digital Extremes, bu yıl onuncusu düzenlenen TennoCon etkinliğiyle hem oyunseverleri sevindirdi hem de insanlık adına önemli adımlar attı. Şirket, Make-A-Wish vakfına 100 bin dolar bağışladı. Bununla da yetinmeyen firma, Kanada …

Akdeniz bir zamanlar kupkuruydu! Her şey nasıl değişti?

Dünya tarihinin en büyük sel felaketlerinden biri, milyonlarca yıl boyunca gizli kaldı. Yeni araştırmalar, Akdeniz’in kuruyup bir çöle dönmesinin ardından, dev bir su kütlesinin boğazdan geçerek kıtaları yaran bir hızla havzayı nasıl yeniden doldurduğunun en net kanıtlarını gözler önüne seriyor. Peki, bu olağanüstü olay nasıl yaşandı?